علم و فناوری و IT
علم و فناوری و IT
خبرهای روز تکنولوژی
قالب وبلاگ

 یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.
نوید نیکخواه‌بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر و یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند و باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وی، تصریح کرد: وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) شود و هم‌چنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.
نیکخواه‌بهرامی، تأکید کرد: از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری شود، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کند؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آن‌ها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.
این کارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نکردن برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند تاکید کرد و افزود: نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.
نیکخواه‌بهرامی گفت: در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در این گونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. لازم به ذکر است، درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است و یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیش‌ترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.
وی، خنک نگه داشتن درجه حرارت محیطی را که رایانه در آن قرار دارد و نیز حذف بازی‌ها و برنامه‌های دیگر که کاربر عموماً با آن کار نمی‌کند را نیز از عوامل تأثیرگذار در بهبود وضعیت رایانه دانست و افزود: برای حذف یک برنامه و یا بازی، کاربر باید از طریق مسیر Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کند و سپس برنامه‌ای را که می‌خواهد حذف کند را از لیست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزند و روند حذف را ادامه دهد تا برنامه حذف شود و هرگز فایل‌های برنامه را به‌طور دستی پاک نکند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:33 ] [ متین فرشاد ] [ ]

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و فناوری و IT و آدرس technology.it.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 13670
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1